PONIEDZIAŁEK
11 GRUDNIA 2017
3°C

Trafili z deszczu pod rynnę

W tle kończy się budowa drugiego bloku socjalnego. Buduje go ta sama firma, co postawiła pierwszy budynek. fot. MP
  | 12 sierpnia 2008, 13:56
Na pierwszy rzut oka nowoczesny i elegancki. Ale ci, którzy w nim mieszkają mają już dość problemów i usterek, z którymi spotykają się już od jego zasiedlenia.

r  e  k  l  a  m  a


Blok socjalny przy ul. Wojska Polskiego powstał przed dwoma laty. Już po oddaniu do użytku mieszkańcy zaczęli narzekać na różne usterki i niedociągnięcia. Po kilku miesiącach z powodu nieszczelnych płyt balkonowych zalanych zostało kilka mieszkań. Naprawę w ramach gwarancji przeprowadziła firma budowlana. Teraz lokatorów zaniepokoiły zacieki i żółte plany na ścianach, w różnych częściach budynku.

Ziemia dookoła jest mokra. Na ścianach pojawiły się odbarwienia. - Boję się, że wilgoć wejdzie nam do mieszkań - obawia się jedna z mieszkanek z parteru.

PGKiM wysłało już fachowców, z zadaniem ustalenia przyczyny zacieków. Mieszkańcy sugerują, że budynek może być źle wykonany i domagają się poprawek od wykonawcy. Pokazują też pęknięcia w tynku oraz zaniedbany teren zielony z tyłu bloku. Ostatnio chwasty wyrosły tam nawet do wysokości okien. - Część z nas zrobiła sobie przydomowe ogródki, ale są tu także osoby niepełnosprawne, niewidome - dodaje nasza rozmówczyni.

Blok socjalny zajmuje 76 rodzin. Większość z nich mieszkała wcześniej w budynkach zagrożonych katastrofą budowlaną. [MP]






Wasze komentarze:

bartekk_100

Bydgoszcz
[4116]
2008-08-19 09:35:47 | zgłoś do moderacji

Ludzie przecież to blok socjalny. Co wyście chcieli? Pięcio gwiazdkowy hotel z obsługą. Wiadomo że takie bloki będą gorsze bo są robione taniej.

poziomka

Inowrocław
[61]
2008-08-17 08:46:33 | zgłoś do moderacji

zamiast samochodu polecam autobusy miejskie, miesięczny i yehaaaau! przyjemnie się jeździ, a ilu ciekawych ludzi można spotkać... saaaaaame zalety. :-)

ANKA

Inowrocław
[5]
2008-08-16 10:07:40 | zgłoś do moderacji

Do "wspaniałomyślnego" FranzaJosephaMuraua - nie jestem pięcioletnim dzieckiem, tylko dojrzałą kobieta z dwójką uczących się dzieci... Pracuje po 10 godzin dziennie i mój mąż również...Uważam że każda osoba, która chce pracować ma szanse na prace i nie pisz że z praca u nas jest problem, pracy jest mnóstwo tylko większość nauczyła sie że nie chce iść do pracy za 1000 jeśli miasto da mieszkanie, zapomogę a on jeszcze dorobi sobie na czarno...Ja miałam kredyt na mieszkanie i skromne dwie pensje, przez x lat nie mogłam sobie pozwolić na nowy ciuch czy tez inna przyjemność, ale teraz mam swoje lokum i jestem z tego dumna...A jeżeli chodzi o samochody to nawet największego grata trzeba mieć za co utrzymać, opłacić go i wlać paliwo, które jeżeli wiesz nie jest tanie... Każdy kto ma swoje mieszkanie wie że wymaga ono ciągłych nakładów pięniężnych i że należą one do jego właściciela... Proponuje jęczacym z w/w bloku zakasac rękawy i do pracy...

poziomka

Inowrocław
[61]
2008-08-16 08:20:52 | zgłoś do moderacji

podziwiam życzliwość, podziwiam. i wyrachowanie. tylko pogratulować.
2008-08-15 20:38:34 | zgłoś do moderacji

Ludzie jak czytam niektóre komentarze to aż śmiech mnie ogarnia,przecież tu nie chodzi o samochody a o usterki w bloku.Większość ludzi którzy tam mieszkają to ludzie wysiedleni z domów zagrożonych katastrofą budowlaną wiec co ma piernik do wiatraka.Czyżby teraz auto stanowiło jakiś wielki luksus wątpię!Nie ma czego zazdrościć tym ludziom lecz tylko współczuć!A co do bloków,niestety teraz budownictwo idzie na ilość a nie na jakość

PaWeŁ

Nowe
[185]
2008-08-14 19:35:52 | zgłoś do moderacji

popieram Anke.. do roboty nie ma komu ale wymagania duze !!!! roboty jest pelno wystarczy poszukac !!!

artmix

Inowrocław
[240]
2008-08-14 19:35:05 | zgłoś do moderacji

mieszkanka pierwsza klasa , tylko ze nie dbaja , no i wlasnie jakie wozy , niech wyjasnia czy to dostali tacy co potrzebaowali a nie kolesie kolesi z ratusza

RescueMe

Inowrocław
[10]
2008-08-14 16:13:37 | zgłoś do moderacji

na serio szkoda czytac takie glupoty...PRZED DOMEM STOI BMW!!!!!
o boze ludzie czy wy jestescie idiotami???czy tylko dzieci z gmnazju sie tu udzielaja,ktore pogladady zapozyczyly od wiecznie narzekajacych rodzicow???

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 15:35:06 | zgłoś do moderacji

A! Smieszni jestescie z tymi samochodami:D
Macie jakies kompleksy, skoro tylko o samochodach wspominacie. Same Bugatti, Ferrari, Mercedesu stoja pod wspomnianym blokiem:D W takiej np. Ameryce miec samochod, nie stanowi aboslutnie problemu. Co innego mieszkanie! W Polsce samochody nie stanowia juz luksusu, ale wlasnie zalezy jakie samochody. o samochodach byla mowa w innych komentarzach.
Kupiliscie sobie sami mieszkania? Wspaniale. Widocznie inni nie mogli;)
Pozdrawiam "ZYCZLIWYCH" ;)

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 15:30:27 | zgłoś do moderacji

Anka, a tu ktos zada wspolczucia?
Co do kapitlaizmu: Pomysl o milionach ludzi, ktorzy przez ten ustroj zyja w skrajnej nedzy i bynajmniej nie mam tu na mysli wylacznie Polski.
"Mamy kapitalizm i czas nauczyc ludzi, że jak chcemy coś miec to należy to sobie samemu kupić, a nie czekać z wyciągnięta ręką by państwo dało..."
Ty masz 5 lat, skoro piszesz zupelnie jak male i naiwne dziecko? Sadzisz, ze to takie proste? Cos kupic i...juz! Nie mowie o samym mieszkaniu ,ale skoro bawisz sie w piewce slawiacego kapitalizm, to tez popatrz z innej strony na problemy ludzi. Nie wszyscy dostali tyle samo od zycia i nie wszyscy maja mozliwosci aby tyle samo samemu sobie wziac. To nie takie proste... Co do Twego cudnego kapitalizmu, wlasnie w nim jakze latwo mozna dopuszczac sie korupcji.
Panstwo nie jest do podcierania dupy jego mieszkancow ,ale swoje funkcje ma i powinno zapewnic obywatelom godziwe warunki do zycia; chociaz wcale tak rozowo nie jest. Nie mowie, ze zupelnie racji nie masz ,ale nie pisz tak ,jakby wszystko bylo tak banalne i proste, i ze wystarczy chciec. I nie przyrownuj swojej sytuacji do innych osob, bo niektorzy nie maja za co kupic, a z praca sa problemy. W kazdym razie wszystko jest duzo bardziej skomplikowane niz to przedstawiasz. Pewni ludzie wyciagaja rece po to czego pragna - wyciagaja w sposob nie calkiem legalny. Jak widzisz, sa tez inne sposoby. Roznie sobie radza;)
Dlaczego inni nie moga zyc? DLaczego inni zyja w skrajnej nedzy? Skad Ty sie urwalas kobieto. Co do kapitalizmu to radze sobie uswiadomic czym on jest, bo chyba nie masz elementatnej wiedzy. Pozdrawiam.

ANKA

Inowrocław
[5]
2008-08-14 14:00:55 | zgłoś do moderacji

Ludzie żądacie współczucia, tylko z jakiej przyczyny? Mieszkaja tam prawie sami młodzi ludzie, pracy w Inowrocławiu czy też w okolicach Inowrocławia jest mnóstwo, troche inteligencji i każdy moze mieć własne M2 czt też większe.Ja jestem osobą która kiedyś tam wzięła kredyt i nie poszła po prośbie do Urzędu.Chciałam mieszkać na swoim.Mamy kapitalizm i czas nauczyc ludzi, że jak chcemy coś miec to należy to sobie samemu kupić, a nie czekać z wyciągnięta ręką by państwo dało... Czasy komuny się skończyły. Dlaczego jedni moga spłacać kredyty i żyć wtedy skromnie, bez samochodu (i dojeżdzać do pracy),a inni wszystko chcą za darmo...

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 12:37:18 | zgłoś do moderacji

Tobie moze sie tylko zdawac. W tym wlasnie problem ,ze tylko Ci sie zdaje i brak Ci szerszego spojrzenia. Nie mieszkam tam. Pozdrawiam.

PaWeŁ

Nowe
[185]
2008-08-14 12:31:31 | zgłoś do moderacji

FranzJosephMurau cos mi sie zdaje ze ty tam mieszkasz i tak bronissz !!!

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 12:13:15 | zgłoś do moderacji

A moze administracja nie reagowala i zwrocono sie do prasy? A moze prasa sama sie zainteresowala? Moze,moze...
A usterki nie dotycza dachu (przynajmniej nie tylko).
Pewnie, zaden "lepszy" samochod nie ma prawa stanac pod blokiem ,bo to oznacza wielki dobrobyt mieszkancow. Moze tylko jeden mieszkaniec ma taki smaochod, ktory kupil niedawno, gdyz poprawila sie jego sytuacja, albo mial go wczesniej ,ale potem pojawily sie pewne problemy,a smaochodu nie mogl sprzedac, gdyz mial swoje powody itd. A moze ktos w odwiedziny do nich zajechal, czy po prostu nie mial gdzie zaparkowac. Co Was w ogole to obchodzi? Liczy sie sam problem, sam fakt. Moich komentarzy nie nalezy traktowac jako sprzeciu wobec swiata, niesprawiedliwosci ,ale az rece opadaja,gdy sie czyta wypowiedzi naszych Inowroclawian. Nonsens stanowi pisanie do Was, gdy ma sie do czynienia z taka zalosna populacja, ktora wciaz zaglada ludziom do kieszeni, bezustannie wylicza i spoglada w kierunku ludzi z oczyma pelnymi zlosci i chciwosci. Mi dach nie przecieka, sciany nie maja zaciekow, co mnie obchodzi sytuacja innych? Nie, po prostu zlosc i smutek ogarnia w momencie czytania postow tak krotowzrocznych ludzi. Nie ma co sie tutaj produkowac:)

PaWeŁ

Nowe
[185]
2008-08-14 11:51:07 | zgłoś do moderacji

ale przeciekajacy dach czy cos tam to sie zglasza do administracji a nie do gazety i ino-online smich na salijak by kazdy mial artykul o przeciekajacym dachu hahah a propo do samochodow ktore stoja pod socjalnym to dzisiaj widzialem ciemno zieloną bmw i wcale nie jest to grat

ToTylkoJa xD

Inowrocław
[34]
2008-08-14 11:36:09 | zgłoś do moderacji

zal mi was:D mam niezly ubaw czytajac niektore komenty hehe

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 11:29:35 | zgłoś do moderacji

Z pewnoscia Wy, gdyby spotkal Was los mieszkancow tego bloku socjalnego, zapewne byscie skomleli jak psy do ksiezyca podczas pelni,w obliczu nieprzyjemnych wydarzen. Kogos innego spotkaja nieprzyjemnosci, to nie pozostaje nic poza pelnymi zolci slowami.

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-14 11:22:53 | zgłoś do moderacji

Mhm...zaiste, swietna argumentacja.
Oczywiscie 100% mieszkancow takiego bloku zna prezydenta i wszyscy zawdzieczaja mieszkania znajomosci wyzej wymienionego pana. Wychodzi na to ,ze nawet JEDNA osoba zamieszkujaca taki blok nie jest osoba potrzebujaca;)
Moze i sa mieszkancy, ktorzy zalatwili sobie mieszkanie w sposob odbiegajacy od uczciwosci i tzw. moralnosci. Watpie jednak aby bylo ich wielu. Wyjdzie na to,ze to jakis kryminalny blok;)
Wlasnie, nikt tam nie jest potrzebujacy, zna pana prezydenta, ma super stary woz(!)(a to wielki luksus!) i jeszcze pcha sie do bloku socjalnego, gdzie panuje wielki przepych i jak sie okazuje - usterki. Niezle wykorzystuja znajomosci:) I wszyscy pracuja w Urzedzie Miasta.
Jeny...zalosne, kosmiczne argumenty, ktore tak naprawde argumentmai nie sa.
Belkocik pelnych zawisci i frustracji ludzikow. Pozdrawiam.

jakubcd

Inowrocław
[12]
2008-08-14 08:21:47 | zgłoś do moderacji

No właśnie... ludzie potrzebujący czekają na mieszkanie po kilka lat bez odzewu.... a wystarczy przecież znać pana prezydenta lub jego zastępce i można nieźle sobie żyć mieszkając w nowo wybudowanym bloczku i dostać pracę w naszym Urzędzie Miasta nawet jak się jest tylko po podstawówce.... Ale cóż znajomości mają już to do siebie.... (KTO MA KASĘ TEN TAŃCZY)

karolek

Inowrocław
[22]
2008-08-13 11:25:05 | zgłoś do moderacji

w sumie nie ważne socjalne czy nie socjalne, płacili za nie czy nie... nie chodzi o to, grunt ze mieszkania powinny być suche... a blok wybudowany dwa lata temu nie powinien mieć tyle usterek....

jurasek

Inowrocław
[20]
2008-08-13 09:08:14 | zgłoś do moderacji

Pewnie to wina pauliny007... Zaraz będziecie kazali jej to naprawiać... ;-)
Troszkę dobrej woli należy sie z każdej strony. Autka z super bryk już przerobiliście na stare graty - a tak nie jest. Ja nie mam super bryki, ponieważ musze oszczędzać na mieszkanie..., a inni dostają je "z nieba" - tak to przynajmniej wygląda, bo patrząc na ich "biedę" to nawet im zazroszczę (nie wszyscy).
Dać mieszaknie, teraz jeszcze im zielsko powyrywać, niedługo będą chcili żeby im miasto dupki popodcierało... Troszkę pokory.
Rozumiem problem usterek, ale niech firma która to zbudowała sie tym zajmuje, chyba że miasto podpisało taki przetarg, że teraz firma może "umyć rączki".
A z usterkami i fatalnymi wykończeniemi będzie tak dalej, ponieważ w większości wypadków o wygranej decyduje w 100% cena, więc nie wymagajmy dużo.

Chris.UK

Inowrocław
[51]
2008-08-13 00:45:00 | zgłoś do moderacji

Do Paulina007

Pomijając wszystko nie sądze, aby mieszkania socjalne były salonami, których należy mieszkającym tam ludziom zazdrościć. Przy okazji podzielam zdanie przedmówcy (Franz...cośtam). Zapewne ludziom którym przyznano te mieszkania, przyznano je z jakiegoś powodu. Przypuszczam że takiego, aby poprawić ich dotychczasowe warunki mieszkaniowe. Co więc miasto miało im zaoferować, aby nie wzbudzić kontrowersji ? Psie budy ? A dla zwolenników "teorii spisku" i widzących przekręty wszędzie i we wszystkim mam pytanie ... Czy bogacz, który w niecny sposób użył wysoko postawionych znajomości i załatwił sobie "spod lady" socjalne mieszkanie rzeczywiście chciałby w nim mieszkać ? A co do posiadania leciwego "padła", to niekoniecznie musi być ono wyznacznikiem luksusu. Trochę dobrych chęci i można znaleźć inne wytłumaczenie. Może być ono np niezbędne do podjęcia pracy i związanych z nią dojazdów. Trochę więcej dobrej woli a mniej goryczy i zawiści. Pozdrawiam !

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-13 00:22:49 | zgłoś do moderacji

paulina007: Zapewne dla Ciebie, czlowiek, ktory moze zasluzyc na mieszkanie socjalne, powinien zyc w skrajnej nedzy i ledwo wiazac koniec z koncem. Co za tym idzie, powinien rowniez wygladac na nedarza i chodzic w worku po ziemniakach; a posiadanie samochodu, to przeciez ogromny luksus, nawet starego grata. Jak to sie powodzi!
Wiec co? Przekrety? Osoby "niestosowne" otrzymaly mieszkania socjalne? Czy gdyby wygladali na skrajnych nedarzy, wtedy bys byla spokojna i z ulga oznajmila:"Tak, oni zasluguja na mieszkania socjalne".

paulina007

Inowrocław
[57]
2008-08-13 00:12:38 | zgłoś do moderacji

do Chris.uk heh ale czy to leciwy wóz, czy też nowy samochód trzeba płacić za jego utrzymanie NIE MAŁE pieniadze, prawda?

paulina007

Inowrocław
[57]
2008-08-12 23:50:06 | zgłoś do moderacji

do jafa: nie, mam kompleks przykrych ludzi Twojego typu. idz sobie pod ten blok zobaczyć jaka tam jest bieda. IDZ I ZOBACZ

Burdi

Rąbin
[91]
2008-08-12 22:25:45 | zgłoś do moderacji

a no własnie,bieda..
jak sie ma znajomosci to sie mieszka w nowych blokach,ale ludzie ktorzy naprawde potrzebuja mieszkania nie mogą ich dostać.
masakra :|

RescueMe

Inowrocław
[10]
2008-08-12 22:24:46 | zgłoś do moderacji

nie wiem w ogole jak mozna pisac takie rzeczy!!!!!!!praktycznie zadnego z nas ty piszacych nie stac na to zeby od tak kupis mieszkanie... a na dodatek krytykujecie innych!!!!!nikt z nas nie chcialby mieszkac w zalanych mieszkaniach.nawetjak dostali je za darmo to nikt im za darmo ich nie wyremontowal. ja osobiscie nie chcalabym aby dwuletnie wyremontowane mieszkanie przeciakalo ... nalezy tu raczej krytykowac obecne budownictwo.jak w rzymie zbubowali droge przed nasza era do tej pory mozna po niej jezdzic a obecnie?????????drogi i budynki rozpadaja sie po "tygodniu"

Burdi

Rąbin
[91]
2008-08-12 22:23:43 | zgłoś do moderacji

no i ?
Blok został wybudowany bardzo szybko,wiec czego tu sie dziwic.

Ronnie11

Inowrocław
[3906]
2008-08-12 21:47:09 | zgłoś do moderacji

trzeba wołać odszkodowania.

Chris.UK

Inowrocław
[51]
2008-08-12 18:44:17 | zgłoś do moderacji

Mam nadzieję, że osoby zachwycające się rzekomymi "wozami" zaparkowanymi przed budynkiem, więcej mają wspólnego z budownictwem niż z motoryzacją. O ile mnie wzrok nie myli na pierwszym planie widnieje rozpadający się polonez Caro z zaminiowaną maską, dalej leciwa beemka na zasłużonej emeryturze, w tle bodajże renault Talia i Tico ... czyli "wozy" zapierające dech w piersiach. Proponuję Wam wyjść na ulicę z manifestacją o odebranie mieszkającym tam ludziom tych wspaniałych "bryk", jako że w nadmierny sposób podwyższają ich status materialny ... i przyznać je autorom tych tekstów, bo z pewnością znajdują się w większej potrzebie, a przynajmniej godnie by je reprezentowały, jeśli znalazłyby się w ich posiadaniu. Pozdrawiam wszystkich "wiecznie niezadowolonych" !

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-12 17:34:50 | zgłoś do moderacji

Tzn. nie wiem czy za darmo, czy za niska kwote (przyznaje, nie orientuje sie), ale chodzilo mi o sam fakt gloszonych pogladow!
Pozdrawiam.

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-12 17:32:07 | zgłoś do moderacji

Wspaniala mentalnosc, nie ma co!
Niech mieszkancy pokornie milcza z wdziecnzosci, bo dostali za darmo lokum.
Niech sie nawet rozpada, sypie ,ale maja milczec i wznosic rece do Boga, poniewaz dostali upragnione mieszkanie za darmo; jak sie nie podoba to prosze samemu wyremontowac, skorygowac, co trzeba. Ach ta "polaczkowatosc". Tylko pomarudzic i zagladac do kieszeni innej osoby. Tylko zawisc i niezyczliwosc.
Zapewne ludzie zajmujace mieszkania, wszystkie, bez wyjatku, sa bardzo zamozne,a kto wie, byc moze znajduja sie na liscie stu najbogatszych Polakow. Jacy podstepni! Tak sie powodzi,a zachlannosc popchnela tych ludzi do zajecia mieszkan socjalnych! I jakie to wozy maja!
Za darmo albo i nie, ale mieszkania powinny spelniac okreslone standardy, aby zyc godnie.

PaWeŁ

Nowe
[185]
2008-08-12 17:06:52 | zgłoś do moderacji

no paulina007 masz racjee a jeszcze narzekaja ze chwasty pod rosna pod oknami.. to ruszyc dupe i je zerwac.. nie dosc ze za darmo dostali to narzekaja.

jafa

piastowskie
[39]
2008-08-12 16:52:53 | zgłoś do moderacji

do paulina007,masz kompleks wyzszosci czy jak????troche pokory do zycia i ludzi bo sama mozesz kiedys wpasc w klopoty!!!!to,ze to sa bloki socjalne wcale nie znaczy,ze ci ludzie maja zyc jak zwierzeta.brak slow poprostu!!!zacznij lykac prozak to moze ci sie poprawi!

karolek

Inowrocław
[22]
2008-08-12 16:40:23 | zgłoś do moderacji

zgoda, takie częste usterki nie powinny sie zdarzać ale prawda jest ze niby mieszkania socjalne... a auta przed nimi takie ze szok!!

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-12 14:56:21 | zgłoś do moderacji

Aaa...ok, rozumiem:)
Mimo wszystko socjalne czy nie, sam fakt problemow z blokiem jest niepokojacy.
Ja nie wiem kto tam mieszka, ale to juz calkiem inna sprawa.

paulina007

Inowrocław
[57]
2008-08-12 14:52:33 | zgłoś do moderacji

ale o jakich pieniadzach tu mowa!? TO SĄ BLOKI SOCJALNE! w dupach sie im poprzewracało i tyle! taka niby bieda tam mieszka? proszę zobaczyć jakie auta stoją przed tym blokiem!

FranzJosephMurau

Inowrocław
[941]
2008-08-12 14:03:56 | zgłoś do moderacji

Ehh...ktos wyda mnostwo pieniedzy na mieszkanie, a tu takie cos. Jednak patrzac na foto myslalem, ze to zupelnie inna okolica niz ta o ktorej mowa w newsie.
Uwaga: 
zaloguj się lub jeśli nie masz konta zarejestruj się aby dodać komentarz.
Portal internetowy Ino-online.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną. Komentarze naruszające dobre obyczaje i niezwiązane z tematem mogą być usuwane bez ostrzeżenia.



wiesz pierwszy