PONIEDZIAŁEK
11 GRUDNIA 2017
3°C

Balkony do remontu, a sprawa do sądu

fot. MJ
 INOWROCŁAW | 5  grudnia 2017, 12:01
Ponad 70 tysięcy złotych zabezpieczono w miejskim budżecie na remont balkonów w bloku socjalnym przy ul. Wojska Polskiego. Budynek powstał sześć lat temu z szeregiem usterek, ale skończyła się już gwarancja.

r  e  k  l  a  m  a


Miasto zamierza przeprowadzić remonty, wymienić płyty balkonowe, a rachunek przedstawić firmie, która wybudowała blok. - Już w okresie gwarancji pojawiały się różnego rodzaju usterki. Wówczas firma usuwała je czasem skutecznie, czasem nie. W tej chwili niestety okres gwarancji minął. Firma, mówiąc kolokwialnie się okopała i nie chce podejmować działań związanych z dalszym remontowaniem płyt balkonowych - poinformowała radnych naczelnik wydziału inwestycji Aleksandra Dolińska-Hopcia. Od wykonawcy miasto będzie dochodzić odszkodowania na drodze sądowej. [MP]




Wasze komentarze:

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-10 18:42:43 | zgłoś do moderacji

kingofinsect II: Oczywiście, że nie powinny odbiegać standardem i nie odbiegają - w państwach, które na to stać.

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-10 09:53:05 | zgłoś do moderacji

powiem więcej, jestem przeciwny budowie enklaw biedy, Skupisko komunalnych, socjalnych zjawisko z pochodnymi potęguje. Wiem, ze to niepopularne ale moim zdaniem takie domy niczym nie powinny różnić się od pozostałych, także sąsiedztwem.
Abisynia, Błonie, starsze wydanie przestrzega przed replikowaniem socjologicznego zjawiska.

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-09 22:59:43 | zgłoś do moderacji

kingofinsect II: Dlaczego jesteś przeciwna barakom? Wiem, że to niezbyt fortunne określenie kojarzy się źle. Tutaj mówię o czystych, schludnych, przemyślanych pomieszczeniach o standardzie bliskim brejzo-blokom. Uwierz, dla wielu osób lepszy jest taki dach nad głową, niż bruk i pozorna duma. Lokal socjalny to miejsce z założenia czasowe, doraźne. http://tnij.at/212506

Szkoda, że redakcja nie przywołała jakie są aktualne potrzeby lokalowe. Podpowiem, że kolejka jest naprawdę długa. Proponuję też sprawdzić ile (powiedzmy w ciągu 10 lat) miasto wypłaciło odszkodowań z tyt. niezapewnienia lokalu.

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-09 18:56:05 | zgłoś do moderacji

Średni koszt mieszkanka w tym bloku to 80 tys zł.
Po uwzględnieniu kosztu parceli i uzbrojenia, wychodzi prawie tyle co u dewelopera bo metraż nie powala. Porównanie standardów obrazuje jak łatwo p.Brejzie wydawać nasze pieniądze. Jestem przeciwnikiem baraków ale masz rację, za te pieniądze więcej mieszkań można było wybudować. A jak nie więcej to tyle samo ale o normalnym standardzie rynkowym . A więc również tańszych , bo nie wymagających zaraz po upływie gwarancji albo wcześniej po upadku wykonawcy remontów.

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-09 18:37:37 | zgłoś do moderacji

kingofinsect II: Prawda zawsze leży gdzieś po środku. Jaką jednak ma wartość argument, że urbanistyka ma ograniczenia? Wszystko je ma i zawsze można lepiej. Jakoś nie spotykam się ze stwierdzeniami, że na Rąbinie mieszka się źle - wręcz przeciwnie. Co do efektywności cieplnej starszych bloków, to nie zapominaj proszę, że została ona znacznie poprawiona dzięki dociepleniom. Wiem jedno - bloki Brjzy to jedna wielka pomyłka. Miasto utopiło wiele milionów zł, a mieszkańcy tychże budynków zmuszeni są opłacać wcale nie najniższe czynsze. Lepszym rozwianiem byłoby nieodpłatne udostępnienie znośnej jakości baraków. Skorzystałoby więcej potrzebujących.

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-09 11:36:48 | zgłoś do moderacji

Urbanistyka ma swoje ograniczenia. Rąbin budowano w szczerym polu, nikt nie liczył kosztów uzbrojenia, cudo można było zaprojektować. A co wyszło? W szeregach ustawione powtarzalne jak krople piwa budowle.
W rynkowych warunkach, buduje się gdzie to ekonomicznie uzasadnione i gdzie aprobatę nabywców znajdzie. Stąd plomby, stąd Solanki, Sady, Szymborska. Czy urbanistycznie odbiegają od Piastowskiego, Toruńskiego czy Rąbina? Jeśli tak, to na plus. Ale to jest moje zdanie a zawsze można dyskutować.

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-08 21:31:05 | zgłoś do moderacji

kingofinsect II: Nie neguję jakości wykonania dzisiejszych budynków mieszkalnych, tylko totalny brak urbanistyki. Natomiast co do jakości wykonania brejzo-bloków sama przyznałaś, że to porażka.

ratownik2493

piastowskie
[29]
2017-12-08 14:13:28 | zgłoś do moderacji

ciekawe jaka firma zgodiz sie na wykonastwo na zlecenie miasta by to nie miasto im płaciło a koszta sa duze montaż konstrukcji rustzowań materiał itp za jedne remont płyty balokonowej na rabinie ksm placi od 2000zł wzwyż lącznie a brejzowy um nie ma pieniedzy

Dubler

Inowrocław
[1190]
2017-12-08 11:34:49 | zgłoś do moderacji

Shape
Odniosłem się do tego Twojego fragmentu:
„Gdyby nie PRL, dzisiaj mieszkalibyśmy w ziemiankach.”
:)
Co do ziemianek i wielkiej płyty, to nie byłoby ani jednego ani drugiego!

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-08 09:54:20 | zgłoś do moderacji

Shape śmiałe tezy stawiasz. Technologicznie to różnica epoki. Podobnie wymagania techniczne. Materiały, zapotrzebowanie cieplne różnica astronomiczna. Takiej przestrzeni jak te bloki żadne inne skupisko mieszkaniowe nie oferuje. Czyli wielka płyta z tym domem nie powinna mieć szans konkurować. Co innego wykonawstwo w prl było liche a u Brejzy jeszcze gorsze.
Obawiam się, że niewiele widziałeś nowo budowanych budynków mieszkalnych a jeśli już to tylko te z Ina. Nawet te o kosmos wyżej w komforcie od blokowisk.
Nie, żebym potępiał wielką płytę- bo w tamtym czasie była dostosowana do potrzeb i możliwości. Spełniła swoje zadanie. Przesadą jest jednak zachwycanie się tym wynalazkiem w tamtym wydaniu.

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-07 21:49:53 | zgłoś do moderacji

Dubler: PRL-owska wielka płyta to trzy standardy wyżej, niż powyższy blok socjalny. Dodaj do tego myśl urbanistyczną, dzięki której ludzie nie czują się jak chomiki w klatkach. Dziś developerzy ustawiają budynki rzędami, szczędząc każdy cm2. Wyobraź sobie wykonane tak całe osiedle. Makabra. http://tnij.at/211832

Czy mogę pomóc jakoś jeszcze? Jestem do pełnej dyspozycji.

Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-07 21:47:08 | zgłoś do moderacji

Obawiam się, że nie wszyscy...

Konkubent

Mątwy
[269]
2017-12-07 21:40:36 | zgłoś do moderacji

@Marek Browiński. Nie wiem czy do mnie Pan mówi. Miałem na myśli, że inowrocławska policja w moim mniemaniu nie ulegała do tej pory naciskom politycznym. Mają swój świat. Z sądem to niestety różnie bywało. Oby ludzie zatrudnieni w tej branży nie ulegali takim Krzysiom i Rysiom.

Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-07 21:04:48 | zgłoś do moderacji

Chcesz o tym porozmawiać?

Konkubent

Mątwy
[269]
2017-12-07 21:00:02 | zgłoś do moderacji

Dubler. Festiwal palenia zniczy przed inowrocławskim sądem rozpoczął syn prezydenta. Poseł Platformy obywatelskiej. W między czasie było wiele okazji aby gdzie indziej we właściwym miejscu znicz zapalić. Kariera Krzysia, karierą, ale tu się okazuje, że dziesiątki sędziów w Polsce trafia do kryminału. Moim zdaniem, sąd w Inowrocławiu, jak i policja funkcjonują bardzo dobrze.

Dubler

Inowrocław
[1190]
2017-12-07 19:55:31 | zgłoś do moderacji

Shape
Tak, gdyby nie prl, nie byłoby wielkiej płyty i jeszcze wielu elementów rzeczywistości prl-u.
Wymieniać?
Nie tęsknię. Nocy by zabrakło! .

Dubler

Inowrocław
[1190]
2017-12-07 19:22:36 | zgłoś do moderacji

Czy jutro tygodnica pod Sądem?
Ktoś coś wie?

Konkubent

Mątwy
[269]
2017-12-07 17:31:51 | zgłoś do moderacji

Shape. 6 milionów ? Dodaj remonty. Zapytaj któregokolwiek mieszkańca. Papierowe ściany, woda lejąca się na głowę, pokojowe drzwi wejściowe, zarywające się balkony o braku piwnic nie wspomnę. Myślałem, że Ryś i Krzyś to lepsi socjaliści... To jest podobne partactwo jak ścieżki rowerowe w Inowrocławiu. Są ? Są. A że zj@bane, trudno.

Dubler

Inowrocław
[1190]
2017-12-07 16:07:17 | zgłoś do moderacji

To tylko speckomisja antoniego może rozwikłać.
:) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=NClNf0cJmB4

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-07 13:44:59 | zgłoś do moderacji

maria33: Dokładnie. Interesujące jest to, że zarówno budynek socjalny, jak i komunalny wykonane są w tym samym niskim standardzie. Nie są to co prawda baraki, ale jednak bardzo daleko im do współczesnych bloków. Teraz okazuje się, że ten poziom zaniżany jest jeszcze bardziej poprzez falę usterek. 6 milionów zł za coś takiego? Gdyby nie PRL, dzisiaj mieszkalibyśmy w ziemiankach.

piaskowy dziadek

Inowrocław
[1605]
2017-12-07 13:37:28 | zgłoś do moderacji

Ważne, że zagłosowali na Brejzę, teraz może się zawalić.

Dubler

Inowrocław
[1190]
2017-12-07 09:11:25 | zgłoś do moderacji

Po co tam balkony? Na grilla?

maria33

Bydgoszcz
[34]
2017-12-06 23:14:19 | zgłoś do moderacji

Po pierwsze to nie jest blok socjalny a KOMUNALNY!!!Po drugie firma która spartaczyła wszystko co tylko było do spartaczyła to firma z Torunia.Po trzecie nie tylko balkony są do remontu bo cała izolacja ścian od strony Ul.Rąbinskiej i dach bo woda leci z dachu.Ni za tym nie po tym kto w grudniu wykonuje takie prace????!!!

doctor

Inowrocław
[47]
2017-12-06 20:30:53 | zgłoś do moderacji

CBA- kierunek kregielnia- INOHURT-inenergia (te same geby)

tutajżyję

Inowrocław
[7]
 online 
2017-12-06 20:16:49 | zgłoś do moderacji

Wiecie co, to wasze hejterstwo jest już nudne, aż do wymiocin... Ważne chyba, że remontowane są ulice? A co do problemów z kwotami, Kingofinsect weź się zajmij cenami towarów w sklepach, bo drożyzna taka, że skóra cierpnie.

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-06 12:42:05 | zgłoś do moderacji

W wielu dziedzinach jestem ignorantem, ale nie w tych o których się wypowiadam.
Z liczbami poniosło cię. Bo ani milion ani tysiące. Natomiast bubli pan Ekwiwalent wiele napłodził. Próżno natomiast jakąś sensowną decyzję szukać. Sorry to już od p. Brejzy zależy, to on szkodzi miastu.
Pan Ekwiwalent rzeczywiście mnie zawiódł, miał być lepszy od poprzedników a każdy jeden może być wzorem dla niego. Tylko żeby p. Brejza chciał się od nich uczyć to może pokładanych w nim nadziei kompletnie nie utracił.
W skrócie: nie było i na pewno nie będzie gorszego włodarza od p. Brejzy.

qirry

Inowrocław
[258]
2017-12-06 11:57:33 | zgłoś do moderacji

Sam jesteś ignorant, wybierasz kilka przykładów, które Ci podeszły z miliona innych, nt. których nie masz nic do powiedzenia bo trzeba by pochwalić i mówisz o ignorancji?

a poza tym, dlaczego mam wrażenie, że nie mówisz na temat tylko wylewasz osobiste żale do Brejzy pod jednym z tysiąca nicków?

pytania są retoryczne

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-06 09:47:20 | zgłoś do moderacji

Najgorzej jak ignoranci zabierają głos w sprawach na których się nie znają.
Nadzór na każdym etapie, też przed zakryciem wcześniejszych robót.To po pierwsze.
Cena jest istotnym ale tylko jednym z wielu kryterium. Ustalenie właściwej wagi należy do fachowców. Ale jak takich nie ma to kwitnie głupota. Tam, gdzie termin nieistotny - to on decyduje, gdzie jakość najważniejsza - to jest pomijana, gdzie gwarancja pożądana - to nie koniecznie wysoko punktowana. Ot Brejza i jego ekipa.

chom12345

Inowrocław
[692]
2017-12-06 09:36:59 | zgłoś do moderacji

Przypomnę też wszystkim też tu obecnym inżynierom budownictwa...., że wad ukrytych, gdzie nierzetelny wykonawca np w przegrodzie zrobił jakiś bubel nie da się ocenić przy odbiorze bez rozprucia ściany, a nadzorca niestety nie jest w stanie 24/h patrzyć w każdym miejscu budowy i każdemu na ręce. Dlatego osobiście jestem za przetargami, gdzie są dodatkowe kryteria jakościowe i z automatu odrzuca się firma najtańszą i najdroższą, ew. zapis, że jak jakaś firma działała na naszą szkodę to również nie ma prawa do udziału w postępowaniu...

Odbiór, nadzór nie wyłapie wszystkiego na logikę i Pnie Browiński dobrze Pan o tym wie, ale tradycyjnie w kolejnym temacie musi Pan robić syf jakby to w jakikolwiek sposób miało tym ludziom pomóc, a chyba na tym powinno Panu najbardziej zależeć.

kingofinsect II

Inowrocław
[204]
2017-12-06 09:33:45 | zgłoś do moderacji

Nie można udawać, że nic się nie stało. Fuszerki pochodną niekompetencji a to pod Brejzą kwitnie. Wynika z jednej strony z dotychczasowej bezkarności, z drugiej z kryterium naborów. Przy naborach fachowość się nie liczy czego dowodzą przykłady p. Witkowskiej,p.Pniewskiego, p.A.Ch,...
Pokłosiem tego są durne przetargi, beznadziejne odbiory. Tam się na tym zwyczajnie nie znają! W przetargu np na instalację zraszania płyty stadionu wiodące kryterium to termin wykonania. A roboty miały być wykonywane w okresie, kiedy trawy się nie nawadnia.
Kto się z tą amatorszczyzną zgadza takim samym szkodnikiem jak p. Brejza ze swoją gromadą.

chom12345

Inowrocław
[692]
2017-12-06 07:04:13 | zgłoś do moderacji

konkubent: w którym miejscy jest napisane, że kogoś bronię?

Może apeluje o rozsądek i o nie robienie przez garstkę osób pod różnymi nickami po raz kolejny wyborów bo inaczej nie potrafią zaistnieć tak jakby na balkonach im zależało (a nic na temat).

chmiela74

Inowrocław
[1]
2017-12-06 05:16:53 | zgłoś do moderacji

Na moje to i tak tych bloków jest za dużo,proponuje dowiedzieć się lepiej kto takie mieszkania i kim przydziela.Przecież mieszkają tam właściciele firm,którzy świetnie sobie radzą w życiu a mają socjal.Kto te decyzje im wydaje?


Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-05 20:01:24 | zgłoś do moderacji

Wydział Inwestycji Urzędu Miasta :)

rico

Inowrocław
[20]
2017-12-05 19:56:05 | zgłoś do moderacji

Ale nim blok oddano do użytku,to ktoś dokonał odbioru i wydał polecenie zapłaty dla wykonawcy. Warto byłoby wiedzieć KTO.

Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-05 19:22:14 | zgłoś do moderacji

Nie ta sama

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-05 19:21:38 | zgłoś do moderacji

http://tnij.at/211096 :D:D:D

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-05 19:17:30 | zgłoś do moderacji

Mam zapytanie. Czy blok budowała ta sama firma, która uciekła z placu budowy ul. Krzymińskiego?
Dziękuję.

http://ino.online/n.php?wiadomosc=29074&nr=1

Błazen Wrony

Inowrocław
[130]
2017-12-05 19:10:30 | zgłoś do moderacji

Oczywiście że miał pecha.
Choć o tym nie wspomnieli w dniu otwarcia obok przejechała kopcąco-pierdząca taksówka.

Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-05 18:49:02 | zgłoś do moderacji

Ten blok miał pecha od początku :)

za Pomorską:

" W oddaniu nowego bloku uczestniczył poseł Krzysztof Brejza, oraz władze miasta. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali prezydent Ryszard Brejza i Tomasz Marcinkowski, przewodniczący Rady Miejskiej. Obiekt poświęcił ks. Maciej Lisiecki, proboszcz parafii Świętej Królowej Jadwigi.

Czytaj więcej: http://www.pomorska.pl/wiadomosci/inowroclaw/art/7039433,inowroclaw-drugi-blok-socjalny-oddany-mieszkancom,id,t.html "

Konkubent

Mątwy
[269]
2017-12-05 18:16:35 | zgłoś do moderacji

Po rządach Rysia i Krzysia to trzeba będzie parę dekad sprzątać.

Marek Browiński

Inowrocław
[2609]
2017-12-05 17:26:58 | zgłoś do moderacji

Dla czego nie interweniowano wcześniej?

http://ino.online/n.php?wiadomosc=7327&nr=1

Konkubent

Mątwy
[269]
2017-12-05 17:00:36 | zgłoś do moderacji

chom12345. Co tak bronisz uciemiężone ciężką pracą władze ? Wieść niesie, że te balkony to tylko szczegół w tym partactwie. Z sufitów leci podobnosz. Dlaczego zwykły Kowalski nie może poznać nazwy firmy, która to spierniczyła ?

chom12345

Inowrocław
[692]
2017-12-05 15:44:22 | zgłoś do moderacji

Proponuje podać nazwę firmy, ale najpierw upewnić się, że wszystko jest zasadne i poczekać na wyrok! Bo lincz to domena średniowiecza.

chom12345

Inowrocław
[692]
2017-12-05 15:42:27 | zgłoś do moderacji

Ronnie11: paradoks jest taki, że do CBA to by się nadawało jakby nie było przetargu, a robiła to firma wybrana bezpośrednio pod kryteria jakości tak żeby było ok wykonane. ALE!!! wtedy podobna persona zarzuciłaby, że sprawa jest ustawiona i że Kowalski pod garażem robi za 3/4 tej ceny i masz firmę najtańszą.

...a niestety nie można nic zrobić zgodnie z prawem tylko się bolcować z nierzetelną firmą, która była najtańsza i na czymś trzeba było "przyciąc", chociaż nie twierdzę, że w tym przypadku też tak było.

Ronnie11

Inowrocław
[3906]
2017-12-05 14:39:43 | zgłoś do moderacji

a potem się ludzie dziwią że Inowrocław odwiedza CBA.

Czestmir

Inne miasto
[443]
2017-12-05 14:09:24 | zgłoś do moderacji

InFuszerka?

emir ekonom

Inowrocław
[537]
2017-12-05 13:59:26 | zgłoś do moderacji

"Jaka płaca
Taka praca" (lud.)

MaciekO

RBN_Emigrant
[98]
2017-12-05 13:54:37 | zgłoś do moderacji

Dokładnie, trzeba podać pełną nazwę firmy. Czy może jest to tajemnica? Niech wszyscy będą świadomi tego kto odwalił taką fuszerke. Czekamy.

Shape

Rąbin
[5676]
2017-12-05 12:37:30 | zgłoś do moderacji

Jakiej firmie, jakiej? Czy ona nie posiada nazwy? To chyba nie jest tajemnica, kto wykonywał publiczne zlecenie?

kata_strofa

Inowrocław
[872]
2017-12-05 12:13:20 | zgłoś do moderacji

Pewnie komisja odbiorowa miała taki sam skład jak na stadionie...
Uwaga: 
zaloguj się lub jeśli nie masz konta zarejestruj się aby dodać komentarz.
Portal internetowy Ino-online.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną. Komentarze naruszające dobre obyczaje i niezwiązane z tematem mogą być usuwane bez ostrzeżenia.



wiesz pierwszy